Автомобил Saab 9-3 на старо с AutoCredit.bg

Автомобил Saab 9-3 на старо с AutoCredit.bg

Преди доста време марката Saab се славеше с култови автомобили, уникален дизайн и интересни опции. След това, през 1989 г., GM купи шведския конструктор и всички очакваха, че това е за добро. Лошото бе, че GM изместиха позициите на Saab и ги насочиха пряко срещу други европейски луксозни марки, като Audi, BMW и Mercedes. Така голяма част от скандинавската уникалност се загуби. За щастие, говорим само за уникалността. Добри ли са автомобилите Saab? О, да! И то доста.

Автомобил Saab 9-3 на старо с AutoCredit.bg

Автомобил Saab 9-3 на старо с AutoCredit.bg

9-3 (2002-) разполага с удобни седалки, отлична шофьорска позиция (благодарение на богат набор от настройки на креслото), най-изчистените уреди, които можете да си представите и… голяма каша в контролните бутони. На предния ред седалки водачът и спътникът му ще открият достатъчно простор за краката и главата.

Автомобил Saab 9-3 на старо с AutoCredit.bg

Автомобил Saab 9-3 на старо с AutoCredit.bg

Отзад мястото също е повече от добро, независимо че коланите идват малко ниски и ще претрият раменете на возещите се на втория ред седалки. Багажникът е задоволително голям, а ако имате нужда да превозите нещо по-обемисто и по-дълго, винаги може да разчитате на разделящата се и падаща облегалка на задните седалки.

Автомобил Saab 9-3 на старо с AutoCredit.bg

Автомобил Saab 9-3 на старо с AutoCredit.bg

В двигателната турбо-гама се намират и няколко добри агрегата. Повечето от тях са тихи при нормално шофиране извън града, а и дизайнерите на 9-3 са се постарали да го отделят от външата среда перфектно чрез обезшумяване. Има и лоши новини… 9-3 е базиран на платформата на Vectra. Но това никога няма да го разберете при шофиране, защото воланът наистина е свързан към колелата, окачването е стегнато, а купето не се подпира на огледалата си при по-рязко завиване. Да се върнем на двигателите. Има само два, които не са с принудително пълнене – 1.8-литров бензинов със 122 к.с. (при по-ранните години) и заместителят му – 2.3-литров бензинов със 150 к.с. В другия край на списъка седят 2.0-литров турбо-бензин с 210 к.с. и 2.8-литров турбо-бензин с 250 к.с. Лошото при тях е, че са доста по-мощни и определено задъхват шасито. Рязък 2.0-литров турбо-бензин развива 175 к.с., но любим ни остава 150 к.с. 1.8-турбо, който всъщност е с работен обем 2 литра. И все пак, нито един от бензиновите двигатели не може да се мери със здравия 1.9 TiD турбо-дизел, който е в две модификации – със 120 или 150 к.с. Бихме предпочели по-мощния, естествено, но дори слабият е по-добър от ранно монтирания 2.2 TiD със 115 к.с.

Независимо кой модел ще си купите, най-вероятно ще разполагате с четири електрически стъкла, централно заключване с дистанционно от ключа, лети джанти, климатик и много, ама много уреди за безопасност. По-мощните версии предлагат кожени седалки и климатроник, а черешката на тортата, наречена Aero, върви с по-твърдо окачване, спортни седалки и по-агресивни брони.

Автомобил Saab 9-3 на старо с AutoCredit.bg

Автомобил Saab 9-3 на старо с AutoCredit.bg

Добра новина е, че използван Saab 9-3 ще е доста по-евтин за покупка от еквивалентните BMW, Audi и Mercedes. Сервизирането ще е на същата стойност като това на 3-та серия на „баварците“, но ще е по-евтино от това на C-Class. От четирите изброени А4 се поддържа най-лесно. И все пак, за работа и части ще имате опции. Макар и да няма шоуруми на марката, все още се предлагат оригинални авточасти и консумативи, както и алтернативни (по-евтини) варианти.

Определено не бихме ви препоръчали да си купите 2.8 турбо, защото разходът му няма да ви хареса. 10/100 извън града за него си е нещо нормално. Повечето бензинови агрегати ще харчат около 8-9 извънградско, а дизелите ще ви смаят – 7/100 за 150 к.с. версията и 6/100 за 120 к.с.

Като цяло, собствениците на Saab са задоволени от това, което автомобилите им предлагат. Странно е, но голяма част от тях са педантични и са описвали прецизно всяка една манипулация в сервизната книжка. Добре е да проследите цялата записана история, за да се уверите, че колкото се може повече компоненти са подменени.

Редки са случаите, в които шофьори на Saab 9-3 изпитват проблеми с ECU-то на двигателя (мозъка му), електрическите стъкла и различни дребни детайли по интериора, които по-скоро дразнят с поскръцване. Обърнете внимание на всеки един панел в купето. Огледайте предните гуми за неравномерно износване. То може да издаде разбити части от окачването. Имайте предвид, че по-мощните версии най-вероятно ще са с изтрити гуми, но това не се дължи на проблем с окачването, а по-скоро с прекалено грубия стил на шофиране на предишния собственик. Механичните трансмисии не страдат от проблеми, но задължително тествайте къде и как отделя съединителят.

Автомобил Saab 9-3 на старо с AutoCredit.bg

Автомобил Saab 9-3 на старо с AutoCredit.bg

Както казахме по-горе, сервизната история е важна. Не се хвърляйте на 9-3 без такава. Съвет от нас – купете си автомобил с кожени седалки, сателитна навигация и добрата аудиосистема (стандартната е меко казано недобра), защото автомобилите с повече екстри ще са доста по-лесни за продажба в последствие.

Виж обяви за употребявани модели на Saab 9-3  при нашите партньори Mobile.bg и купи на изплащане с AutoCredit.

AutoCrеdit – така вече се кара

Добави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *