Audi TT Coupe – предизвикателен и модерен

Audi TT Coupe - предизвикателен и модерен

„Уау“ е единствената дума, с която можем да опишем Audi TT (1999 – 2006 г.) Дори и да излиза на пазара в края на миналото хилядолетие, моделът все още изглежда привлекателен и модерен. Но в крак с модата е не само екстериорът, но и интериорът с дизайнерските си решения. Той е и комфортен, като за купе, с достатъчно място отпред дори за най-високите водачи и пасажери. За разлика от ТТ кабрио, купето разполага със задни седалки, но са изключително компактни. Най-добре се използват за съхранение на малки багажи, като по този начин се облекчава и тесният багажник.

Audi TT Coupe - предизвикателен и модерен

Audi TT Coupe – предизвикателен и модерен

Най-добрата страна на Audi TT е, че пътното поведение е почти толкова добро, колкото външният вид, като това се отнася дори за най-маломощните версии. Повечето модели разполагат със система за задвижване на четирите колела, което означава отлично сцепление по всяко време, както и прецизно управление заради по-твърдото окачване, което пък може да е малко некомфортно при бавно шофиране. Някои хора казват, че ТТ не се шофира толкова предизвикателно колкото Porsche Boxster. С тях сме съгласни. По-добре приемете ТТ като бърз автомобил за транспортиране на младо семейство, а не като спортна кола.

Ако сте фен на Audi TT, но се колебаете дали да си купите купе или роудстър, решаващият фактор може да се окаже какъв тип шофьор сте. Таванът на купето прави цялостното шаси по-твърдо и подобрява пътното поведение и това е единственият избор, ако сте по-запален и по-ентусиазиран шофьор. Кабриолетът би зарадвал тези, които се отнасят по-внимателно с вещите си.

Audi TT Coupe - предизвикателен и модерен

Audi TT Coupe – предизвикателен и модерен

Ако пък се колебаете кое ниво на оборудване да предпочетете – изборът ви тук ще е по-лесен. Просто всяко ниво на оборудване зависи от двигателната опция, която е избрана. Да, но предпочитането на двигател се оказва тежка задача, която донякъде се улеснява от това с колко пари разполагате. Ако не ви достигат средства, винаги може да се обърнете към консултантите на AutoCredit за оферта.

Audi TT Coupe - предизвикателен и модерен

Audi TT Coupe – предизвикателен и модерен

По-ранните модели са и най-евтини за покупка. Там опциите са 1.8-литрови турбо-бензинови агрегати със 180 или 225 к.с. (в зависимост от настройките). Естествено, ще препоръчаме по-мощния вариант. 3.2-литровият V6, предлаган от 2003 г., е страхотен двигател. Когато е куплиран с полуавтоматичната DSG скоростна кутия и дори само на предно предаване, ще ви радва отлично с мощността си от 180 к.с.

През 2002 г. е представен фейслифт на Audi TT, при който единствената по-съществена разлика е новата решетка между фаровете, която е почти незабележима. Други подобрения наистина няма и нашият съвет е да си купите колата, която истински ви харесва и която можете да си позволите, без да чувствате нужда да е по-нова година. След като е на пазара от 1999 г., в момента Audi TT е сравнително евтино. Изборът от екземпляри е богат.

Употребата и поддръжката на TT е въпрос на дискусия. След като всички агрегати са над 180 к.с., се очаква, че сте запознати с цената на задължителната застраховка „Гражданска отговорност“. С такива технически характеристики се доближава доста до застраховката, която плащат собствениците на Porsche Boxster, но тези зад волана на BMW 3-та серия купе (е46) имат опция да са избрали по-малка мощност (140, 150 или 170 к.с.) и съответно са с по-ниска застраховка.

Ремонтите също ще ви върнат малко назад в класацията. Според официалните данни оторизираните сервизи на марката са едни от най-скъпите, наравно с тези от BMW, но с доста по-високи цени от Mercedes, например. Но винаги можете да разчитате на независим сервизен специалист, който определено ще свърши същата работа за доста по-ниска сума.

Част от добрите новини касаят разхода на гориво. Турбоагрегатите достигат 10 л/100 км в смесени условия, а „най-жаден“ се оказва V6-кът, нуждаещ се от средно 11,5 литра, за да измине 100 км.

Голямата забележка на Audi TT е, че има няколко големи проблема.
Първи в списъка е нишата на арматурното табло, в което са инструментите. Ако стрелките за количество гориво или температура на охладителната течност в двигателя не работят, или пък някоя крушка не свети, това е знак, че ще дадете стотици левове за ремонт.

Audi TT Coupe - предизвикателен и модерен

Audi TT Coupe – предизвикателен и модерен

Предната и задната стабилизиращи щанги също са проблемни при Audi TT. При тестовото шофиране се заслушайте за нетипични звукове по окачването, особено при преминаване по неравности.

Ако избирате по-ранен модел, проверете дали целия набор от ESP (системата за сигурност) неща е налице. Ако бутонът липсва, непременно попитайте продавача какво се е случило. Като цяло двигателите са здрави. Единствената болка на 3.2-литровия V6 може да се окаже неработещ (дефектирал) дебитомер, който се заменя с нов за около 350-500 лв., докато при турбоагрегатите самите турбокомпресори може да се окаже, че са прекомерно износени от нечеста смяна на масло и наливане на некачествено такова. Рециклирането на турбокомпресор, „хванат“ навреме, може да струва 400-600 лв. (в зависимост от моментното състояние).

Ако въпреки всичко смятате, че Audi TT от първо поколение е за вас, но парите не ви достигат с малко, за да закупите своето собствено, свържете се с кредитните ни консултанти, за да получите актуална оферта.

Виж обяви за употребявани модели на Audi при нашите партньори Mobile.bg и купи на изплащане с AutoCredit.

AutoCrеdit – така вече се кара!

Добави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *