8 легендарни Porsche-та

Porsche 959

Колите, които имат резервирано място на пиедестала на славата

Да имаш пред себе си десет класически модела на Porsche и да избереш най-добрия от тях е като да се изправиш пред сложната задача да подбереш най-доброто от селекция от качествени уискита. Изисква се истински талант да сгрешиш в избора си, тъй като Porsche е легендарен бранд сам по себе си. Някои по-крайни фенове ще кажат, че 914, 924 и Cayenne са нещо като издънки в историята на компанията от Щутгарт. Определено не ги смятаме за издънки, но и не ги включваме в настоящата класация, в която ще обърнем внимание на най-важните моделите в историята на Porsche.

Porsche 959

Веднага след представянето си през 1986 г., 959 се превръща в най-бързият сериен автомобил на планетата (314 км/ч). Колата е продукт на амбициите на Porsche да се състезава в Група Б на Световния рали шампионат. Според правилата на Международната автомобилна федерация FIA компанията е трябвало да произведе 200 серийни автомобила, за да може да участва в състезанията. За три години производство Porsche сглобява 337 бройки от колата, всяка от които е оборудвана с 2847-кубиков шестцилиндров боксерен двигател с два турбокомпресора и мощност 444 к.с.

Porsche 917

Porsche 917

Това е виновникът Porsche да спечели първите си две титли в най-тежкото пистово състезание “24 часа на Льо Ман” през 1970 и 1971 г. Някои от версиите на прототипите, станали известни с цветовете на генералния спонсор на отбора по това време – Gulf Oil, ускорявали до 100 км/ч за 2.3 секунди, а максималната им скорост достигала 390 км/ч. В оригиналния си вид моделът бил оборудван с 4.5-литров 12-цилиндров боксерен двигател, който впоследствие бил уголемен до 4.9 и дори 5.0 литра. Във върховите си версии колата разполагала с 630 к.с.

Porsche 911 RUF CTR

RUF CTR

CTR е лимитиран спортен автомобил, създаден от приближената на Porsche тунинг компания RUF. Представен е през 1987 г. и е базиран на спортното купе 911. Колата се задвижва от силно модифицирана версия на 3.2-литровия шестцилиндров двигател на Porschе, който е комбиниран с олекотено купе и обезопасителна клетка в интериора. Името CTR идва от “Group C Turbo Ruf”, а впоследствие колата получава прякора Yellowbird. Въпреки че в ускорението до 100 км/ч Ferrari F40 и Porsche 959 са по-бързи от CTR, автомобилът на RUF буквално отчайва конкуренцията си с максимална скорост от 340 км/ч.

Porsche Carrera GT

Porsche Carrera GT

Суперавтомобил със средно разположен двигател, който комбинира опита на Porsche в международните пистови състезания и традициите на марката при разработката на улични автомобили. Произведени са по-малко от 1300 такива екземпляра, всеки от които се задвижва от 5.7-литров V10 двигател с 612 к.с. и 590 Нм. Освен с умопомрачаващата си динамика, колата е известна и с характерния си звук във високите регистри.

Porsche 911 Carrera 2.7 RS

Carrera 2.7 RS

RS версиите на Carrera от 1973 и 1974 г. са особено ценени от колекционерите и смятани от мнозина за най-добрите 911-ки, създавани някога. Вариантът с 2.7-литров двигател разполагал с 210 к.с., механичен инжекцион Bosch, спортно окачване, по-големи спирачки, голям заден спойлер, по-широки задни джанти и раздути калници.

Porsche 550 Spyder

550 Spyder

Eдин от първите състезателни автомобили на Porsche, който печели първото си състезание през 1953 г. на “Нюрбургринг”. Впоследствие колата става истинска състезателна знаменитост. Вдъхновена е от първото серийно Porsche – 356, и се е произвеждала във варианти купе и кабриолет. Участвала е в Льо Ман и Миле Миля, където е притеснявала конкуренцията с впечатляващите за времето 110 к.с.

Porsche 911 930 Turbo

Porsche 911 930 Turbo

Porsche започва да експериментира с турбокомпресорите в състезателните си автомобили в края на 60-те. Тогава се ражда и идеята да се създаде турбо версия на 911 за обикновените клиенти. Така компанията щяла да хомологира състезателните си автомобили. Между 1975 и 1989 г. на пазара излизат повече от 20 000 такива автомобила, като ранните версии са оборудвани с 3.0-литрови, а по-късните – с 3.3-литрови двигатели. 930 Turbo е причината на бял свят да се появи един от най-успешните състезателни автомобили в света – Porsche 935.

Porsche 356

Porsche 356

Всички смирено трябва да наведем глава пред прадядото на серийните Porsche-та. 356 е първият масово произвеждан автомобил на марката. Известен със своето ниско тегло и пъргави двигатели, Porsche 356 се произвежда в периода 1948-1965 г. Двигателят е сменян многократно – от 1.1 с 40 к.с. до 2.0 със 130 к.с. Това е и първоизточникът на легендарният силует на 911, за който можем да “обвиняваме” Фердинанд Порше.

Добави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *