7-те най-редки версии на VW Golf

Golf Syncro

Най-успешният хечбек VW Golf  има няколко тъмни страници в историята си

Не е възможно един модел да присъства на пазара повече от 4 десетилетия, без да остави зад гърба си няколко странни версии. Логиката е съвсем проста – когато дадена компания създаде успешен модел, тя винаги се опитва да експлоатира докрай потенциала му. Понякога това се случва и опитът е успешен, а понякога човечеството става свидетел на едни меко казано странни разработки. Подбрахме седемте най-редки версии на Volkswagen Golf. Някои от тях дадоха началото на изцяло ново разбиране за компактния хечбек, а други са сглобени от ненужни части, застояли в складовите бази на компанията.

Golf Syncro
В последните години версиите на Golf с четири задвижващи колела са особено популярни. Всичко обаче започва от второто поколение на модела, който излиза във вариант Syncro през 1986 г. Моделът комбинира 1.8-литров двигател с 90 к.с. и четири задвижващи колела. Впоследствие системата е оптимизирана и прекръстена на 4Motion.

Rallye Golf

Rallye

AutoCredit.bg

Няма как да сбъркаш Rallye Golf, ако го видиш на улицата. Той се различава от обикновеното второ поколение на германския хечбек по специфичните раздувки на калниците, вдъхновени от Lancia Delta Integrale. Двигателят е базиран на този от Golf GTI, но тук той разполага с механичен компресор, който увеличава мощността до 160 к.с. За да оправдаят името, специалистите от Волфсбург вграждат и системата Syncro. Само 5000 такива коли са произведени, като всяка от тях е струвала два пъти повече от Golf GTI.

Golf Country

AutoCredit.bg

Country

Разработката на Syncro провокира Volkswagen да се размечтае и за джип, базиран на Golf. През 80-те на пазара излиза странно изглеждащия Golf Country, който все още може да бъде видян и по българските улици. Едва 3000 екземпляра са произведени, като всеки един от тях има идентично купе с това на Golf II, но вдигнато на кокили. Освен високото окачване Country има защитни елементи и резервна гума, монтирана на задния капак.

CitiGolf

AutoCredit.bg

CitiGolf

Колкото и фенове да има всяко едно от седемте поколения на Golf, безспорно най-значим е оригиналният модел, който излиза на пазара през 1974 г. От колата са произведени 6.8 млн. бройки, което трудно би оправдало определението “рядък автомобил”. По-интересното обаче е, че в Южна Африка Golf I се продаваше до 2009 г. Там колата бе известна под името CitiGolf и бе сглобена от части, останали от производството на най-различни модели на концерна Volkswagen Group. Дори от снимките се забелязват части от по-нови поколения на Golf, Polo и дори табло от първото поколение на Skoda Fabia.

Golf Harlequin

AutoCredit.bg Harlequin

Harlequin

Един от най-странните автомобили от серията. През 90-те от Volkswagen решават да предприемат артистичен подход със своя издръжлив и изгоден, но според мнозина скучен модел. Резултатът бе Golf Harlequin. Кой е казал, че отделните елементи от купето не могат да бъдат боядисани в различни цветове. В този случай те са: Tornado Red, Ginster Yellow, Pistachio Green и Chagall Blue. Колите са се предлагали в четири различни конфигурации на цветовете.

Golf A59

AutoCredit.bg_AutoCredit.bg

AutoCredit.bg

Слабоизвестен и специален Golf, който се отличава с по-широките си калници, задвижване на четирите колела и лунатичната мощност от 275 к.с. Това е прадядото на Golf R и през 90-те компанията е имала амбицията да го предлага като конкурент на емблематични коли като Ford Escort Cosworth и Lancia Delta Integrale. След два сглобени прототипа проектът е замразен.

CitySTROMer

AutoCredit.bg VW-Golf-citystromer

VW-Golf-citystromer

Ако си мислите, че електромобилите са нова идея, погледнете този Golf. Създаден е през 80-те и може да измине 50 км с едно зареждане. Около стотина такива коли са произведени. Базиран е на второто поколение на колата, но още по-слабо известен факт е, че Volkswagen има подобни разработки и за Golf I и Golf III.

 

 

 

6 Коментара

Добави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *