7 минивана, които няма да те е срам да караш

7 минивана, които няма да те е срам да караш

Автомобилът, който свързваме със зрелостта, не винаги е скучен и бездушен

В последните години минивановете придобиха незавидна репутация, свързана с основния им таргет от клиенти. Тези модели обикновено се карат от хора на средна възраст със семейства и деца, и последното, с което се свързват, е забавление. За мнозина миниванът е символ на зрелостта и доказателство, че човек се е предал и забравил за веселите години, в които грижите все още не съществуват. Преди появата на SUV и кросоувърите семейните хора, търсещи практичност, нямаха кой знае какъв избор. Те трябваше да се спрат или на седан, който предлага ограничено пространство в интериора и багажника, или на огромен ван, който е неудобен за маневриране и паркиране, или на комби. Появата на компактните ванове променя всичко това. Хората оценяват техните качества, младите започват да ги използват за забавление в свободното си време, появава се хипи движението. Миниванът става символ на свободата. Представяме ви 7-те най-забавни миниванове, които никога няма да те е срам да караш.

Volkswagen Type 2

7 минивана, които няма да те е срам да караш

7 минивана, които няма да те е срам да караш

Този сладур се появява през 1950 г. и в различни части на света е познат като Microbus, Transporter, Kombi и други. Предлага се в десетки различни версии, а през годините феновете му са го модифицирали по всякакъв начин. Използван е и като работен кон – бил е полицейска машина, линейка, дори катафалка. Volkswagen Type 2 е символ на хипи движението и сърфистите. Сядайки в нещо с толкова симпатична физиономия е наистина невъзможно да не се усмихнеш.

Stout Scarab

7 минивана, които няма да те е срам да караш

7 минивана, които няма да те е срам да караш

Тази странна смесица между “костенурка” и ван е дело на детройтската компания Stout Motor Car Company. Американците планират да произведат 100 такива коли, но заради високата цена (80 000 долара днешни пари) проектът пропада. Това е първата кола, която разполага с подвижна масичка, която може да бъде разположена практически навсякъде в интериора и да служи за игра на карти, хранене и каквото още се сетите.

Toyota Previa

7 минивана, които няма да те е срам да караш

7 минивана, които няма да те е срам да караш

Миниван с компресорен двигател звучи като пълен абсурд, но през 1990 г. Toyota представя именно такава машина, която получава името Previa. Другото нестандартно решение в този модел е разположението на неговия двигател – в средата на шасито. По този начин японците максимизират пространството в интериора. Заради необичайното си разположение обаче, двигателят е доста малък. За разлика от минивановете на Chrysler по това време, които масово използват V6 двигатели, Toyota Previa има иновативен 4-цилиндров редови двигател, който е наклонен почти хоризонтално под ъгъл от 75 градуса. Мощността е 160 к.с.

Renault Espace F1

7 минивана, които няма да те е срам да караш

7 минивана, които няма да те е срам да караш

Този концептуален модел е просто едно инженерно упражнение, състоящо се в това да вземеш купето на Espace, да го олекотиш максимално, подменяйки някои от панелите с карбоновите им аналози, след което да го монтираш върху шасито на болид от Формула 1. Излишно е да казваме, че 3.5-литровият V10 двигател с 800 к.с. може с лекота да накара всеки от обитателите на интериора да почувства буря в стомаха си. Ускорението от 0 до 100 км/ч се извършва за 2.8 секунди.

Dodge Caravan

7 минивана, които няма да те е срам да караш

7 минивана, които няма да те е срам да караш

Автомобилният гуру Лий Якока, който работи за Ford, а след това се прехвърля в Chrysler, e първият човек, в чиято глава се заражда концепцията за миниван. През 74-а Якока представя идеята си на Хенри Форд Втори, който я отхвърля. Впоследствие Якока отнася скиците в Chrysler, които са по-благосклонни и дават зелена светлина на проекта. И така се появяват първите миниванове Caravan и Voyager. Caravan е бил по-модерен от скучните седани по това време и по-малък от пълноразмерните ванове. В края на първата година от производството американската компания продава 210 000 бройки от модела. Caravan и Voyager са двата модела, които спасяват Chrysler от банкрут. За близо три десетилетия от двата модела са пласирани над 12 милиона бройки.

Toyota Sienna

7 минивана, които няма да те е срам да караш

7 минивана, които няма да те е срам да караш

Този модерен модел на Toyota може да е всякакъв, но трябва да му признаем, че е един от малкото, които се опитват да бъдат “готини”. Има атрактивен дизайн, интересно табло и уникални елементи в екстериора и интериора. По-високите нива на оборудване се предлагат със затъмнени предни и задни светлини. Клиентите дори могат да го поръчат с ниско спортно окачване!

Mercedes R-Class

7 минивана, които няма да те е срам да караш

7 минивана, които няма да те е срам да караш

Mercedes R-Class никога не е бил красив автомобил, но спорният външен вид винаги се е компенсирал от просторния и луксозен интериор, в който всеки би се почувствал като президент. Дори на третия ред седалки. Любими на клиентите са версиите с турбодизелов BlueTEC двигател и 4MATIC система за двойно задвижване, които разполагат с висок въртящ момент и нисък разход на гориво. Впоследствие Mercedes представя агресивна AMG версия, която има по-атрактивен външен вид и повече мощност под капака. През 2011 г. R-Class бе свалена от производство без много шум. Жалко.

Виж обяви за употребявани модели автомобили при нашите партньори Mobile.bg и купи на изплащане с AutoCredit.

AutoCrеdit – така вече се кара!

 

Добави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *