7 минивана, които няма да те е срам да караш

Автомобилът, който свързваме със зрелостта, не винаги е скучен и бездушен
В последните години минивановете придобиха незавидна репутация, свързана с основния им таргет от клиенти. Тези модели обикновено се карат от хора на средна възраст със семейства и деца, и последното, с което се свързват, е забавление. За мнозина миниванът е символ на зрелостта и доказателство, че човек се е предал и забравил за веселите години, в които грижите все още не съществуват. Преди появата на SUV и кросоувърите семейните хора, търсещи практичност, нямаха кой знае какъв избор. Те трябваше да се спрат или на седан, който предлага ограничено пространство в интериора и багажника, или на огромен ван, който е неудобен за маневриране и паркиране, или на комби. Появата на компактните ванове променя всичко това. Хората оценяват техните качества, младите започват да ги използват за забавление в свободното си време, появава се хипи движението. Миниванът става символ на свободата. Представяме ви 7-те най-забавни миниванове, които никога няма да те е срам да караш.
Volkswagen Type 2
Този сладур се появява през 1950 г. и в различни части на света е познат като Microbus, Transporter, Kombi и други. Предлага се в десетки различни версии, а през годините феновете му са го модифицирали по всякакъв начин. Използван е и като работен кон – бил е полицейска машина, линейка, дори катафалка. Volkswagen Type 2 е символ на хипи движението и сърфистите. Сядайки в нещо с толкова симпатична физиономия е наистина невъзможно да не се усмихнеш.
Stout Scarab
Тази странна смесица между “костенурка” и ван е дело на детройтската компания Stout Motor Car Company. Американците планират да произведат 100 такива коли, но заради високата цена (80 000 долара днешни пари) проектът пропада. Това е първата кола, която разполага с подвижна масичка, която може да бъде разположена практически навсякъде в интериора и да служи за игра на карти, хранене и каквото още се сетите.
Toyota Previa
Миниван с компресорен двигател звучи като пълен абсурд, но през 1990 г. Toyota представя именно такава машина, която получава името Previa. Другото нестандартно решение в този модел е разположението на неговия двигател – в средата на шасито. По този начин японците максимизират пространството в интериора. Заради необичайното си разположение обаче, двигателят е доста малък. За разлика от минивановете на Chrysler по това време, които масово използват V6 двигатели, Toyota Previa има иновативен 4-цилиндров редови двигател, който е наклонен почти хоризонтално под ъгъл от 75 градуса. Мощността е 160 к.с.
Renault Espace F1
Този концептуален модел е просто едно инженерно упражнение, състоящо се в това да вземеш купето на Espace, да го олекотиш максимално, подменяйки някои от панелите с карбоновите им аналози, след което да го монтираш върху шасито на болид от Формула 1. Излишно е да казваме, че 3.5-литровият V10 двигател с 800 к.с. може с лекота да накара всеки от обитателите на интериора да почувства буря в стомаха си. Ускорението от 0 до 100 км/ч се извършва за 2.8 секунди.
Dodge Caravan
Автомобилният гуру Лий Якока, който работи за Ford, а след това се прехвърля в Chrysler, e първият човек, в чиято глава се заражда концепцията за миниван. През 74-а Якока представя идеята си на Хенри Форд Втори, който я отхвърля. Впоследствие Якока отнася скиците в Chrysler, които са по-благосклонни и дават зелена светлина на проекта. И така се появяват първите миниванове Caravan и Voyager. Caravan е бил по-модерен от скучните седани по това време и по-малък от пълноразмерните ванове. В края на първата година от производството американската компания продава 210 000 бройки от модела. Caravan и Voyager са двата модела, които спасяват Chrysler от банкрут. За близо три десетилетия от двата модела са пласирани над 12 милиона бройки.
Toyota Sienna
Този модерен модел на Toyota може да е всякакъв, но трябва да му признаем, че е един от малкото, които се опитват да бъдат “готини”. Има атрактивен дизайн, интересно табло и уникални елементи в екстериора и интериора. По-високите нива на оборудване се предлагат със затъмнени предни и задни светлини. Клиентите дори могат да го поръчат с ниско спортно окачване!
Mercedes R-Class
Mercedes R-Class никога не е бил красив автомобил, но спорният външен вид винаги се е компенсирал от просторния и луксозен интериор, в който всеки би се почувствал като президент. Дори на третия ред седалки. Любими на клиентите са версиите с турбодизелов BlueTEC двигател и 4MATIC система за двойно задвижване, които разполагат с висок въртящ момент и нисък разход на гориво. Впоследствие Mercedes представя агресивна AMG версия, която има по-атрактивен външен вид и повече мощност под капака. През 2011 г. R-Class бе свалена от производство без много шум. Жалко.
Виж обяви за употребявани модели автомобили при нашите партньори Mobile.bg и купи на изплащане с AutoCredit.
AutoCrеdit – така вече се кара!