6-те най-шантави японски прототипа

1970_mazda_rx-500_concept_01

Смелият дизайн обикновено идва от Европа. Не и този път.

Свикнали сме да подценяваме японския принос в автомобилния дизайн. Обикновено европейските производители са тези, които представят интересни форми и почти налудничави решения в своите проекти. Този път обаче забравяме за тях и поглеждаме далеч на изток, където ни чакат тези 6 невероятни японски прототипа.

Toyota Publica Sports

toyota-publica-sports-concept-01

През 1961 г. Toyota пуска на пазара модела Publica, който е вдъхновен от успеха на Volkswagen Beetle. Инженерите на компанията не спират дотук и започват работа по негова спортна версия, която наричат Publica Sports. Тя има интересен, плъзгащ се назад покрив, през който влизат шофьора и пътниците. Още по-интересното е, че покривът може да бъде демонтиран напълно, което превръща колата в кабрио.

Toyota EX-III

titleimg_toyota_ex_III

През 60-те италианците шокират света със своите клиновидни концепти, базирани на стари състезателни шасита със средно разположен двигател. Toyota не иска да пропуска партито и представя ЕX-III на автомобилното изложение в Токио през 1969 г. Това е и първият автомобил със средно разположен двигател на Toyota.

Nissan 126X

1970_nissan_126x_concept_01

До 1970 г. Nissan никога не е представяла концептуална разработка. Вместо това японската компания залага на готови за производство автомобили и състезателни проекти. Появата на Toyota ЕX-III изиграва ролята на сигнал за ръководството на Nissan, че компанията се нуждае от промяна. Тя идва под формата на 126Х, който има разноцветно външно осветление в предния капак, сигнализиращо на околните колко точно шофьорът е натиснал газта. Историята мълчи защо.

Mazda RX500

1970_mazda_rx-500_concept_01

RX500 не е просто дизайнерско упражнение за Mazda, които през 70-те също поискали парче от пая на “клиновидните”. С този концепт японците показват на света революционния си ванкелов модел, който разполага с едва 500-кубиков двигател, произвеждащ 250 к.с.

Yamaha OX99-11

yamaha-ox99-11-1

Много производители твърдят, че използват технологии от Формула 1 в серийните си автомобили. В началото на 60-те обаче японската компания Yamaha се доближава най-близо до крайната цел. Тя представя концепта OX99-11, който използва същото карбоново шаси и същия 3.5-литров V12 двигател като тогавашните болиди от Формула 1.

Honda Fuya-Jo

honda-fuya-jo-01

В последните години японските производители представят все по-извънземни концепти. Една такава кола е Honda Fuya-Jo, която излиза през 1999 г. В превод името означава “безсънния град” и е вдъхновено от основния таргет на концепта – “млади хора, които извличат максимума от нощния живот в града”.

Един коментар

Добави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *