6-те най-шантави японски прототипа

Смелият дизайн обикновено идва от Европа. Не и този път.
Свикнали сме да подценяваме японския принос в автомобилния дизайн. Обикновено европейските производители са тези, които представят интересни форми и почти налудничави решения в своите проекти. Този път обаче забравяме за тях и поглеждаме далеч на изток, където ни чакат тези 6 невероятни японски прототипа.
Toyota Publica Sports
През 1961 г. Toyota пуска на пазара модела Publica, който е вдъхновен от успеха на Volkswagen Beetle. Инженерите на компанията не спират дотук и започват работа по негова спортна версия, която наричат Publica Sports. Тя има интересен, плъзгащ се назад покрив, през който влизат шофьора и пътниците. Още по-интересното е, че покривът може да бъде демонтиран напълно, което превръща колата в кабрио.
Toyota EX-III
През 60-те италианците шокират света със своите клиновидни концепти, базирани на стари състезателни шасита със средно разположен двигател. Toyota не иска да пропуска партито и представя ЕX-III на автомобилното изложение в Токио през 1969 г. Това е и първият автомобил със средно разположен двигател на Toyota.
Nissan 126X
До 1970 г. Nissan никога не е представяла концептуална разработка. Вместо това японската компания залага на готови за производство автомобили и състезателни проекти. Появата на Toyota ЕX-III изиграва ролята на сигнал за ръководството на Nissan, че компанията се нуждае от промяна. Тя идва под формата на 126Х, който има разноцветно външно осветление в предния капак, сигнализиращо на околните колко точно шофьорът е натиснал газта. Историята мълчи защо.
Mazda RX500
RX500 не е просто дизайнерско упражнение за Mazda, които през 70-те също поискали парче от пая на “клиновидните”. С този концепт японците показват на света революционния си ванкелов модел, който разполага с едва 500-кубиков двигател, произвеждащ 250 к.с.
Yamaha OX99-11
Много производители твърдят, че използват технологии от Формула 1 в серийните си автомобили. В началото на 60-те обаче японската компания Yamaha се доближава най-близо до крайната цел. Тя представя концепта OX99-11, който използва същото карбоново шаси и същия 3.5-литров V12 двигател като тогавашните болиди от Формула 1.
Honda Fuya-Jo
В последните години японските производители представят все по-извънземни концепти. Една такава кола е Honda Fuya-Jo, която излиза през 1999 г. В превод името означава “безсънния град” и е вдъхновено от основния таргет на концепта – “млади хора, които извличат максимума от нощния живот в града”.
Историята за Нисана гласи че това е за да му правят път като в огледалото за обратно виждане видят че педала е натиснат докрай – Тоест светят и най горните червени лампи в отвори на предният капак