5 забравени англо-италиански автомобила

Pininfarina-Logo

Това са колите, които мнозина определят като най-доброто от два свята, а други биха заклеймили като кощунство. 5 забравени англо-италиански автомобила или ето за какво става въпрос: 

Преди години е било съвсем нормално да разработиш шаси и двигател и да го дадеш на едно от десетките италиански дизайнерски студиа, които да изградят останалото. Реално по този начин светът е получавал най-доброто от двата свята – германска/английска/японска инженерна мисъл и италиански дизайн. Примерите в тази област са стотици, но най-запомнящи като че ли са моделите на Aston Martin, проектирани в гаражите на италианската компания Carrozzeria Touring. Има обаче и някои не толкова известни англо-италиански проекта, за които си струва да поговорим. Подбрахме пет от тях.

Lagonda Rapide от Carrozzeria Touring

LagondaRapid

Сглобяван е в Нюпорт Панел и е базиран на удължена версия на шасито на Aston Martin DB4. Купето е дело на италианската дизайнерска къща Carrozzeria Touring, а идеята зад колата била да е еднакво привлекателна както за хора, които обичат да карат, така и за тези, които предпочитат да се возят. Произведени са само 55 такива коли.

Jaguar XJ220 Brunei от Pininfarina

XJ220Pininfarina

В средата на 90-те султанът на Бруней и неговият брат – принц Джефри – започнали изкупуват суперавтомобили от най-различни производители, след което назначили най-добрите дизайнери, които да ги персонализират. Една от тези коли е Jaguar XJ220, който бил изпратен в централата на Pininfarina. Италианците променили външния вид и предното и задното осветление на колата. Мнозина смятат подмяната на оригиналните отварящи се фарове за кощунство, но пък харесват футуристичните задни стопове.

Bentley R Type Continental от Pininfarina

Bentley R-Type Continental

Друго творение на Pininfarina. Купетата на повечето коли от серията били изработени от английския независим производител H.J. Mulliner, но една от машините имала честта да бъде изпратена в Италия, където с нея се заели дизайнерите на Pininfarina. Оттогава колата почти не се е появявала пред публика, а информацията за нея е оскъдна. Знае се единствено, че през 1980 г. колата била купена от американски колекционер.

Aston Martin Twenty Twenty от Italdesign

aston_martin_2020_concept_3

Проектът е завършен в първите години на 21 век и бил базиран на новия тогава DB7 Vantage. Целта на италианците не била да подобрят визията на колата (и слава богу, имайки предвид външният вид на Twenty Twenty), като вместо това представили фитуристичен поглед върху евентуална “Spider” версия . Интересен мотив е алумуниевият екзоскелет на купето. Името идва от виждането на дизайнерите, че по този начин ще изглеждат колите на Aston Martin през 2020 г.

Jaguar D-type от Michelotti

D-Type Michelotti

Всичко започнало с един състезателен D-type, който бил продаден на френски тим, специално за участието му в “24 часа на Льо Ман” през 1957 г. Колата завършила трета в крайното класиране, а през 1958-а по време на същото състезание донесла смъртта на пилота си – Жан-Мари Брусле, който се ударил тежко в колата на друг състезател. Остатъкът от въпросния D-Type бил купен през 1960 г. от Джовани Микелоти, който решил да се поупражнява върху нея. В крайна сметка завършеният автомобил бил готов три години по-късно. Той бил представен на автомобилното изложение в Женева, където спечелил първа награда за дизайн.

Добави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *