5 бъдещи класики от 80-те, които могат да се купят за жълти стотинки

5 бъдещи класики, които са евтини

От Mercedes 190 до Citroen 2CV – тези коли искат много внимание, но рано или късно се отплащат

Има хора, които ненавиждат модерните автомобили, а причината е много проста. През годините автомобилостроенето се изроди. Компаниите започнаха да бълват нов модел на всеки 2-3 години, а колите се превърнаха в еднодневки – караш известно време, след което хвърляш и купуваш следващата. Всичко това звучи напълно в реда на нещата за повечето хора, но има и такива, които се привързват към автомобилите си и искат да им се радват дълги години, без да ги сменят. Лошата новина е, че от повече от десетилетие такива коли не се произвеждат. Добрата новина е, че все още на пазара има автомобили от старата ера, които при добро желание от страна на собственика спокойно могат да поживеят още някое и друго десетилетие. Общото между тях е, че са безбожно евтини, след време ще станат доста скъпи, но дотогава им трябва солиден ремонт и доста свободно време. Представяме ви 5 неостаряващи класики от 80-те години, чиято стойност само ще расте в бъдеще. Четири от тях са германски, което едва ли е голяма новина. 80-те е труден момент за повечето компании, които по това време произвеждат скучни автомобили.

Mercedes 190

190 E AMG (201)

190 E AMG (201)

Тази кола е крайъгълен камък за Mercedes-Benz, които използват премиерата й през 1982 г., за да заявят, че навлизат в нова ера от своята история. Това личи и от инвестицията, която е отишла за разработката на колата – повече от 800 милиона евро! Имайки предвид тази информация, не е учудващо, че много хоря смятат Mercedes 190 за “over engineered”, което на прост език означава, че германците са усложнили прекалено дизайна, за да се опитат да създадат перфектния автомобил. Тази кола, позиционирана под Е-Class, е символ за неразрушим автомобил. Повече от 30 години по-късно все още може да бъде открит запазен екземпляр, който с времето ще става все по-скъп.

Виж обяви за Mercedes 190 от 1000 лв. при нашите партньори Mobile.bg и купи на изплащане с AutoCredit.

Audi 90 B2/B3

Audi 90

Audi 90 се появява като луксозна премиум версия на популярното десетилетия наред Audi 80. Именно заради това този модел е и по-ценен. Произвежда се между 1984 г. и 1991 г. и се предлага с 5-цилиндрови бензинови и 4-цилиндрови дизелови двигатели. Съвсем естествено, най-ценни са версиите с 2.2- и 2.3-литров бензинов двигател, а ако той е комбиниран с quattro система за двойно задвижване, сделката е отлична в дългосрочен план. Впоследствие на пазара се появява и двувратото Audi 90 Coupe, което за съжаление се среща рядко на нашия пазар. Именно от него произлиза и революционният рали автомобил Audi S1. Първото поколение на Audi 90 е рядко срещано явление в България, но второто (на снимката), което се предлага и в кабрио версия, се намира за нищожни суми.

Виж обяви за Audi 90 от 1200 лв. при нашите партньори Mobile.bg и купи на изплащане с AutoCredit.

BMW 5-Series E12/E28

BMW E28

BMW E12 е ценен автомобил по две много прости причини. Това е първият автомобил, който носи названието 5-Series, както и първият сериен M автомобил. Произвежда се от 1972 г. до 1984 г., като за този период от него са продадени 700 000 автомобила. Тъй като е доста възрастен на години, седанът от Мюнхен е доста труден за откриване у нас, като в най-честите случаи за него има не повече от две обяви. Въпреки това, тази кола е чудесен избор за всеки, който иска да притежава бъдеща класика. За по-непретенциозните, следващият модел Е28 също може да представлява интерес. Той също има “акулска” муцуна, която го приобщава към най-ценните коли на BMW.

Виж обяви за BMW 5-Series E12/E28 от 1000 лв. при нашите партньори Mobile.bg и купи на изплащане с AutoCredit.

Volkswagen Golf MK1/MK2

VW Golf MK1

Първообразът на “горещия хечбек” e почти пълен съвременник на BMW E12. Той излиза през 1974 г. и се произвежда до 1983 г. С тази кола Volkswagen най-накрая решава успешно задачата да открие достоен заместник на остарелия Beetle. От първия Golf са сглобени близо 7 милиона автомобила по целия свят, но въпреки това откриването на добър екземпляр може да се превърне в цяло приключение (стига да не искате кабрио, което се сглобява до началото на 90-те). Точно заради това, много хора се ориентират към Golf MK2, който няма такъв легендарен статут, но пък е известен със своята издръжливост и семпъл дизайн. Ако търсите бъдеща класика, ориентирайте се към версиите G60, Country, Rallye или поне GTI.

Виж обяви за VW Golf MK1 от 1000 лв. при нашите партньори Mobile.bg и купи на изплащане с AutoCredit.

Citroen 2CV

Citroen 2CV

Чудото на старото автомобилостроене се състои в това, че можеш да си купиш осемдесетарска кола, която излиза на пазара през далечната 1948 г. Точно така, Citroen предлага фамозното 2cv цели 42 години до 1990 г. Това е един от най-лесните начини да се сдобиете със сегашна и бъдеща класика за нищожната сума около 6000 лв. Точно толкова струва най-евтиният екземпляр, продаван у нас. Интересна подробност е, че при разработката на 2CV френската компания е имала изискване – окачването е трябвало да е толкова комфортно, че френските селяни да могат да превозват щайга с яйца на задната седалка, които не трябвало да се счупят, докато колата се движи с прилична скорост в полето. Точно от този модел произлиза и репутацията за меката возия на всеки Citroen.

Виж обяви за Citroen 2CV от 5900 лв. при нашите партньори Mobile.bg и купи на изплащане с AutoCredit.

5 бъдещи класики, които са евтини

5 бъдещи класики, които са евтини

Добави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *