5 аналогови спортни коли, които могат да те убият

title-img

Някога спортните коли бяха опасни и изискваха истински умения зад волана

В ерата на дигиталните технологии все по-трудно е да откриеш автомобил, който е запазил механичната си същност. И докато ежедневното ти возило има навигация, лек волан и куп технологии, в което няма нищо лошо, добрият стар спортен автомобил става все по-откъснат от пистата. Последните суперавтомобили приличат на роботи, които правят всичко вместо теб. Ако сбъркаш – те те поправят, ако си слаб шофьор – те те карат да се чувстваш добър, ако спукаш гума – те сами се обаждат на пътна помощ. От носталгия към истинското усещане зад волана подбрахме 5-те аналогови спортни автомобила, които могат да те убият. Веднага и без предупреждение.

Dodge (SRT) Viper (1992 – 2014)

Dodge Viper

5 аналогови спортни коли

Viper се ражда като модерна интерпретация на шейсетарската  Shelby Cobra – една от най-грубите спортни коли на всички времена. От излизането си през 1992 г. автомобилът е претърпял редица промени, но за щастие активните асистенти не са сред тях. V10 двигателят също бе уголемен, но от друга страна продължава да се комбинира с 6-степенна ръчна скоростна кутия. Това е един истински американски автомобил, който може да те убие без да му мигне окото.

Mazda MX-5 (1989 – 2014)

5 аналогови спортни коли

5 аналогови спортни коли

Истинска класика сред феновете. Евтин японски роудстър с перфектно разпределение на теглото, задно предаване и класически двигатели. Ранните модели дори нямат серво усилване на волана, което означава, че чрез дланите си шофьорът усеща всяко камъче. Сервото става серийно чак след 1999 г., а ABS японците започват да монтират след 2006 г. Не е никак учудващо, че това е най-успешният роудстър на всички времена.

Lotus Elise (2005 – 2011)

5 аналогови спортни коли

5 аналогови спортни коли

Еlise ти предлага спартански интериор, в който ще те е срам да поканиш гости. Въпреки това, тази кола може да те накара да се усмихнеш на пистата, преди да си повярваш прекалено много и да те прати в защитните ограждения. Еlise тежи около 900 кг и никога не се е предлагал с електронна система за стабилност, а кормилната рейка е механична. Всичко това е гарнирано с компактни, но пъргави двигатели Rover и Toyota.

Porsche 911 RS (1992 – 1994)

5 аналогови спортни коли

5 аналогови спортни коли

През 1992 г. Porsche представя лимитираната RS серия на своя легендарен спортен автомобил 911 (964). Той е вдъхновен от класическата Carrera RS от 1973 г. и е била създадена, за да може да се хомологира състезателния автомобил. Версията RS 3.8 от 1993 г. има оптичен пакет, вдъхновен от модела Turbo, както и двигател с 300 к.с. мощност. Проблемът е, че последният е монтиран отзад, което прави управлението истинско предизвикателство. Още повече, че RS се предлага от завода само с четири екстри – диференциал с ограничено приплъзване, касетофон, климатик и люк. Интериорът е толкова базов, че дори няма вътрешни дръжки на вратите, а на тяхно място са монтирани специални каишки.

BMW E36 M3 (1992 – 1999)

5 аналогови спортни коли

5 аналогови спортни коли

Това е второто и последно поколение на M3, което не е натъпкано с електроника. Ранните модели използват 3.0-литров редови шестак с 282 к.с., а в края на 1995 г. той е заменен от 3.2-литров мотор с 316 к.с. Въпреки че Е36 M3 се предлага и с автоматична скоростна кутия, за 99% от почитателите на модела това е истинско кощунство. Всичко това е гарнирано с перфектно разпределение на тежестта и задно предаване. По това време BMW дори не помисляше, че е възможно да сложи буквата M на нещо с четири задвижващи колела и теглото на “Титаник”.

 AutoCredit – така вече се кара!

Един коментар

Добави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *