20 октомври – специален ден за всички фенове на Сена

autocredit.bg- sena

Точно преди 23 години на този ден пилотът стана за трети пореден път F1 шампион на Гран при на Япония през 1991 г. Айртон Сена да Силва пристигна в Япония с 16 точки преднина от Найджел Менсъл. Така, дори и да финишира след англичанина, Сена щеше да спечели шампионата и да стане трикратен шампион във F1.

Той успя да се класира с по-добро време от пилота на Williams. Болидите на McLaren доминираха на първи ред с Бергер на пол позишън. Менсъл стартира трети.

Точно както в Испания, тактиката на Сена бе да задържа чисто Менсъл, докато Бергер напредва към победата. Отборната работа, която не проработи добре миналия път, този път доведе до желаните резултати: пресираният Менсъл се завъртя в 9-тата обиколка, докато се опитваше да изпревари Айртон и се сбогува с шансовете си за победа.

„Видях всичко в огледалото за обратно виждане и… да ви кажа честно не бях тъжен.” – споделя Бергер. Сена допълни този саркастичен коментар: „В този момент си помислих: „да, сега вече мога се състезавам както поискам: с висока скорост към победата”. Бях се остремил към титлата. Това беше възможността, която чаках. Нямаше по-добър вариант за спечелване на световната титла от това: да спечеля състезанието, както направих през 1988 г. в Япония. И точно се канех да направя това, когато Рон (Денис) ми се обади по радиото. Помолих го да повтори съобщението, защото не го чувах добре. И тогава реших да върна газта и да пусна Бергер да ме изпревари.”

autocredit.bg- sena.2jpg

Молбата на шефа на McLaren била точно такава: за възнаграждение за Бергер за неуморната работа – да мине напред. Бразилският пилот не чул добре Рон Денис, но предположил: „Ако в последствие кажа, че не съм чул насталвнието, всички ще ми повярват. Но Бергер се представи отлично и заслужава да спечели точно толкова, колкото и аз.”

В края насъстезанието на Сузука камерите били обърнати към Айртон Сена. Той бе спечелил титлата и борбата срещу много по-модерен болид, но благодарение на неговите талант, кураж и състезателен опит.

Той се превърна във F1 легенда!

Добави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *