10 забравени модела на Porsche

10 забравени модела на Porsche

Въпреки че вече никой не се сеща за тях, тези коли написаха голяма част от историята на марката

От 1893 г. Porsche създава огромен брой иновативни проекти. Освен серийното автомобилостроене, с което компанията става известна много по-късно, емблемата от Щутгарт е била поставяна върху двигатели на подводници, генератори, танкове, трактори, амфибии, кораби, мотоциклети. Освен това фирмата на Фердинанд Порше е разработвала трансмисии и е подпомагала други производители с инженерен и дизайнерски опит. Всичко това ни накара да се запитаме кои са 10-те забравени модела на Porsche, които написаха част от легендарната история на марката.

Porsche 64 от 1937 г.

10 забравени модела на Porsche

10 забравени модела на Porsche

Porsche 64 се смята за първия истински модел на компанията, който вдъхновява разработката на модела 356 – първият сериен модел на Porsche, който се появава след края на Втората световна война. Двигателят на аеродинамичната машина генерира 100 к.с., а дизайнът й е разработен във въздушен тунел.

Porsche 360 Cisitalia от 1947 г.

10 забравени модела на Porsche

10 забравени модела на Porsche

Пиеро Дусио поръчва тази кола през 1946 г., когато плаща огромна част от сумата предварително. Парите са използвани за плащане на гаранцията на Фердинанд Порше, който по това време лежи във френски затвор по обвинение във военни престъпления. Дусио дал на Порше само 16 месеца за завършването на колата, които се оказали крайно недостатъчни и дебютът бил отложен. До завършването на колата Дусио свършил парите, което не позволило на колата да участва във Формула 1.

Porsche 550 Spyder от 1953 г.

10 забравени модела на Porsche

10 забравени модела на Porsche

Вдъхновен от Porsche 356, този автомобил е създаден с една цел – да се състезава. Купето е изключително ниско, за да бъде максимално ефективно в аеродинамично отношение. Всъщност, бившият пилот от Формула 1 – германецът Ханс Херман, успява да мине с една такава кола под спуснатите бариери на железопътен прелез. Още при първото си състезание автомобилът побеждава, което се случва през 1943 г. на германската писта “Нюрбургринг”.

Porsche 597 Jagdwagen от 1954 г.

10 забравени модела на Porsche

10 забравени модела на Porsche

Porsche произвежда 71 такива автомобила. Jagdwagen (в превод името означава “ловен автомобил”) е леко военно возило, проектирано с философия, идентична с тази на Jeep, VW Kubelwagen и Land Rover. Porsche 597 се използва от германската армия след Втората световна война, но никога не влиза в серийно производство. Вместо него за целта е избран джипът DKW Munga, който бил по-евтин.

Porsche 718 от 1957 г.

10 забравени модела на Porsche

10 забравени модела на Porsche

Porsche 718 e открит състезателен автомобил, който Porsche произвежда от 1957 г. до 1962 г. За база германците използват модела 550А, но залагат подобрения в купето и окачването. Средноразположеният 1.5-литров двигател произвежда 142 к.с. и има четири разпределителни вала. Колата дебютира в най-престижното пистово състезание “24 часа на Льо Ман” през 1957 г., когато не успява да финишира заради катастрофа. През следващата година печели първо място в класа си в същото състезание и финишира на второ място в друго епично състезание – Тарга Флорио. Следват нови състезателни успехи в идните години.

Porsche 356A Beutler от 1958 г.

10 забравени модела на Porsche

10 забравени модела на Porsche

Германската компания създава само 7 автомобила, които носят името Beutler. Само две от колите са базирани на модела 356А, а останалите пет използват платформата на по-късния модел 356B. Колата на снимката е конструирана през зимата на 1958 г. и е била поръчана от швейцарски бизнесмен, чиято собственост е била до 60-те. След това уникалният автомобил заминава за Щатите, където се съхранявал в гараж до 1994 г. Впоследствие е купен от германец и се завръща в родината си. Beutler е независим швейцарски производител, чието дело е и нестандартното купе с 2+2 места.

Porsche 904 от 1963 г.

10 забравени модела на Porsche

10 забравени модела на Porsche

Този автомобил е символът на моторспорт амбициите на Porsche. В края на сезон 1962 германците се оттеглят от Формула 1, но не спират да разработват състезателни автомобили. Печели в Тарга Флорио, финишира трети на Нюрбургринг и се представя достойно в Льо Ман. Автомобилът разчита на средно разположен 2.0-литров двигател със 198 к.с., който е определян за “най-сложния четирицилиндров агрегат” в историята. Това е първото Porsche, което използва H-образно шаси и купе от фибростъкло. За да може да се хомологира състезателният автомобил, Porsche е принудена да пусне и улична версия.

Porsche 917 от 1969 г.

10 забравени модела на Porsche

10 забравени модела на Porsche

Това е първото Porsche, което печели първото място в крайното класиране на “24 часа на Льо Ман”. Задвижва се от демоничен 12-цилиндров боксерен двигател, чийто работен обем расте в процеса по разработка на автомобила – от 4.5 литра в ранните версии до 5.0 литра в късните варианти. Ускорението от 0 до 100 км/ч се случва за 2.3 секунди, а максималната скорост достига 390 км/ч.

Porsche 930 Flachbau от 1981 г.

10 забравени модела на Porsche

10 забравени модела на Porsche

Porsche 930 e първият модел на 911, който се предлага във версия Turbo. Flachbau пък е специална серия, базирана на 930, която Porsche започва да предлага през 1981 г. В превод името означава “плосък нос”, което е ясна препратка към преработената предна част на купето. Всеки Flachbau е ръчно изработен, а тъй като от модела са произведени по-малко от 1000 бройки, всяка една от тях е доста ценена от колекционерите. В Европа моделите от серията са предлагани във вариант на двигателя с 330 к.с.

Porsche 959 от 1987 г.

10 забравени модела на Porsche

10 забравени модела на Porsche

Porsche 959 е състезателен автомобил, който се произвежда от 1986 г. до 1989 г. Машината е замислена като претендент в митичната Група Б на Световния рали шампионат, но за да участва там, е трябвало да бъдат произведени 200 улични автомобила. Когато излиза на пазара 959 се превръща в най-бързия сериен автомобил на планетата. Нейният двигател с работен обем от 2847 куб. см. има два турбокомпресора, които позволяват развиването на 314 км/ч. Състезателната версия е дори по-способна и може да достигне максимална скорост от 317 км/ч.

Добави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *