10 странни Ferrari-та, които никой не помни

10 странни Ferrari-та, които никой не помни

Това са колите, които отдавна не са били огрявани от светлините на прожекторите. А би трябвало

Повечето модели на Ferrari никога няма да бъдат забравени. Те са легенди, които заслужават пиедестал и златна рамка. Но с емблемата на великата марка от Маранело са излезли и доста странни автомобили със спорна репутация, които тънат в забрава. Веднага след появата си тези коли са били осветени за кратко от светлината на прожекторите, след което мракът ги е обгърнал, дори в съзнанието на най-заклетите фенове на италианската компания. Точно за тези автомобили ще стане въпрос в днешната класация. Това са десетте най-странни модели на Ferrari, които не заслужават да бъдат забравени.

Ferrari 408 4RM

10 странни Ferrari-та, които никой не помни

10 странни Ferrari-та, които никой не помни

Мислехте си, че FF е първото Ferrari с четири задвижващи колела? Помислете отново. Това е 408 4RM – шантав концепт от 1987 г., с който италианците тестват сложна хидравлична система за задвижване на четирите колела. Освен че трудно би спечелил награда за красота, тази кола така и не успяла да докаже, че механиката й е стабилна и заслужава да влезе в серийно производство. Произведени са само две бройки.

Ferrari Rainbow

10 странни Ferrari-та, които никой не помни

10 странни Ferrari-та, които никой не помни

Историята мълчи защо Ferrari са решили да кръстят този концепт именно “Rainbow”. Той е дело на дизайнерското студио Bertone и има класическия за тези години клиновиден силует. При излизането на тази кола всички ахнали от изумление при вида на нейния твърд сгъваем покрив.

Ferrari 365 GTC/4 Beach Car от Felber

10 странни Ferrari-та, които никой не помни

10 странни Ferrari-та, които никой не помни

Ferrari за плажа – това вече е кола за ексцентрици. Произведена е от независимия производител Felber и е била представена по време на автосалона в Женева през 1976 г. Има V12 двигател с 320 к.с.

Ferrari 166MM Zagato Panoramica

10 странни Ferrari-та, които никой не помни

10 странни Ferrari-та, които никой не помни

Това е първият модел на Ferrari, разработен съвместно със Zagato, както и първият Coupe модел на Ferrari. Появява се на пазара, след като много клиенти започват да искат по-леко купе на Zagato за своите Ferrari-та. Само една такава кола е построена.

Ferrari Sigma от Pininfarina

10 странни Ferrari-та, които никой не помни

10 странни Ferrari-та, които никой не помни

В края на 60-те във Формула 1 има много фатални инциденти, което продиктува създаването на този прототип. Акцентът в него пада върху безопасността. Sigma е разработена съвместно с Pininfarina и Revue Automobile, като за база е използвано шаси от 312 и V12 двигател.

Ferrari Mondial T PPG

10 странни Ferrari-та, които никой не помни

10 странни Ferrari-та, които никой не помни

Този впечатляващ автомобил, базиран на Mondial, е построен специално за нуждите на шампионата Indy Car в края на 80-те. Американците го използват като Кола на сигурността по време на състезанията, като цената му е била около 1 милион долара. През 2004 г. аукционна къща Christie’s продаде един такъв екземпляр за едва 70 500 евро.

Ferrari 360 Barchetta

10 странни Ferrari-та, които никой не помни

10 странни Ferrari-та, които никой не помни

Що за сватбен подарък? Бившият основен акционер във Fiat – Джани Аниели – поръчал тази кола за сватбата на Лука ди Монтедземоло. Екипът хвърлил страшни усилия, за да запази в тайна разработката й. Монтедземоло бил потресен от изненадата. Оставаше и да не е

Ferrari Pinin от Pininfarina

10 странни Ferrari-та, които никой не помни

10 странни Ferrari-та, които никой не помни

Единственото истинско Ferrari с четири врати (ако забравим за поръчковото 456). Създадено е специално за автомобилното изложение в Торино през 1980 г. от Pininfarina. Прототипът е кръстен на основателя на дизайнерското студио – Батиста “Пинин” Фарина – и с него компанията почита 50-ия си рожден ден.

Ferrari GG 50 от Giugiaro

10 странни Ferrari-та, които никой не помни

10 странни Ferrari-та, които никой не помни

Базираното на 612 Scaglietti, GG 50 е проектирано от Джорджето Джуджаро през 2005 г. Поводът отново е половинвековен юбилей, но този път на Giugiaro.

Ferrari 330 GT Speciale от Vignale

ferrari_330_gt_vignale

Фредо Виняле e ръководител на проекта, с който трябва да се осъществи визията на Луиджи Чинети за Shooting Brake версия на луксозното 330 GT 2+2 в края на 60-те. За съжаление тази кола е и последният проект на Виняле, който умира през 1969 г.

AutoCredit – така вече се кара!

Тагове:,

Добави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *