10 класически германски спортни седана на цена под 40 000 лв.

10

В понеделник онлайн автопорталът Petrolicious предизвика читателите си да гласуват за десетте най-добри спортни германски седана, които биха си купили с бюджет до 40,000 лв. Изненадващо с такава сума може да си купите доста интересен автомобил от категорията. Следва да прочетете кои са десетте най-велики спортни седана, произведени преди 1990 г.

№10. BMW 745i Turbo (E23)

Произвеждан през 1986 г., 745i е бил един от най-добрите BMW седани в гамата. Опционалният пакет „Executive“ предлагал уникална кожена тапицерия от бивол, бутони за контрол на радиосистемата от задната седалка, мобилен телефон и дървени детайли. Ако закупите такъв модел днес, най-вероятно ще е със захабена тапицерия или напукани дървени елементи. Вграденият телефон няма да работи толкова бързо колкото смартфонът ви, но може да сте сигурни, че 252-коньовият турбо-бензинов М106 агрегат ще ви накара да се почувствате в спортен автомобил.

№9 BMW Bavaria (E3)

9

Познат още като BMW New Six, бил по-лекият 4-врат брат на спортиста E9 Coupe. Екипът, разработвал екстериорния дизайн, бил воден от Вилхелм Хофмейстер, а детайлите били изпълнени от ателиетата Bertone и Michelotti. Е3 изглежда рефиниран и зъл. Стандартно моделът се предлагал с четири дискови спирачки и напълно независимо окачване, което значи, че Е3 седаните били доста напреднали за годините си (средата на 70-те). Ако може да избирате между Е9 Coupe и четиривратия му събрат, не забравяйте факта, че седанът е по-бърз от купето, независимо от ендаквите им двигатели и характеристики.

№8 Mercedes-Benz 560SEL – W126

8

Второ поколение от S-Class моделната гама. Той бил по-икономичен, по-просторен и по-аеродинамичен. 560SEL (дълга база) бил произвеждан във втората половина от 12-годишната история на W126 и се задвижвал от 5.5-литров V8. Мощността му била 300 к.с., а въртящият момент над 400 Nm. 560SEL с лекота ще поизплаши петима души на планински път.

№7 Audi 200 20v Turbo Quattro

7

С 2.2-литровия си „петак“ с принудително пълнене, 4х4 системата и механичната трансмисия, 200 Turbo бил един от най-бързите седани за годините си. Агрегатът развивал 220 к.с. и бил първият DOHC мотор, който Audi монтирали на седан. За съжаление, заради лошата пазарна мрежа на Audi по целия свят, 20v Turbo (най-търсената в момента модификация на модела 200) е адски труден за намиране.

№6 BMW 320is E30

6

320is представлява модел в ограничено производсто, продаван само в Италия и Португалия. Задвижван е от 1990 куб. см S14 агрегат, куплиран с 5-степенна „обратна“ скоростна кутия от Е30 М3. Вариацията била предлагана в държави, където данъците били доста по-ниски за агрегати с работен обем под 2.0-литра. Всички компоненти по мотора били идентични с тези на 2.3-литровия мотор от М3, което правило 320is доста бърз седан. Внимавайте! Само 1205 бройки от четиривратата версия са слезли от конвейра, което прави автомобила изключително рядък. Снимката е на двуврато купе.

№5 Mercedes-Benz 450SEL 6.9

5

Със сигурност няма да си купите 6.9 заради външния вид. Вероятно и мощността му не е кой знае каква, като вземем предвид работния обем. Причината, поради която трябва да имате такъв седан, е общо казано инженерното решение. 450SEL е първият Benz, който разполага с хидропневматично саморегулиращо се окачване, осигуряващо комфорт и добро пътно поведение за автомобил, тежащ около 1.9 т. Друга част от чара са алуминиеви цилиндрови глави, V8-агрегат с 250 к.с. и специални изпускателни клапани, пълни с натрий, които ефективно отделяли топлината в цилиндрите. Благодарение на сухия картер собственик на 450SEL 6.9 може да мине над 20,000 км, преди да смени моторното масло.

№4 BMW 535is (E28)

4

По-младите ентусиасти да четат внимателно! Ако предположим, че нямате против да имате 4-врат седан, ще можете да откриете добре запазен модел за по-малко от 15,000 лв., което сума прави 535is най-евтин от всички, засегнати в класацията. 535is е възможно най-близо до Е28 М5, но с доста голяма разлика в цената. Оборудван е с 3.5-литров „шестак“ М30 и съдържа доста от типичните черти на М5, като спортни седалки, спойлер на задния капак, въздухозаборник отпред, спортно окачване и др. Отлична надеждност, мощност и простор в купето.

№3 BMW M5 (E34)

3

Второто поколение М5 се задвижва от същия М88/S38 двигател като предшественика си, но с повишен работен обем: 3.6-литра преди фейслифта и 3.8-литра след него. Автомобилите, произведени за Северна Америка, за пореден път изтеглили късата клечка откъм мощност и развивали „едва“ 307 к.с. Тези, предназначени за Европа, разполагали с 315 или 340 к.с. Ако сте фен на по-старите модели, „M-System“ джантите с декоративни капаци, проектирани да обдухват спирачните дискове, ще са едно от нещата, което ще търсите. За по-ефективно охлаждане BMW продължили да променят стила на джантите на по-късните модели, но „турбините“ остават популярни сред ентусиастите. За съжаление този автомобил няма много по-различен стил от нормална модификация и няма да привлече внимание… докато не го настъпите.

№2 Mercedes-Benz 190E 2.3L 16v

2

За да участват в DTM шампионата (Deutsche Tourenwagen Meisterschaft), Mercedes-Benz трябвало да се запишат с автомобил, който е базиран на сериен модел. Отговорът им бил шаси, задвижван от Cosworth 2.3L. Серийният вариант също разполагал със същия агрегат, но с настройки, правейки максималната му мощност „едва“ 182 к.с. Той бил оборудван с Recaro седалки и „обратна“ 5-степенна механична скоростна кутия. Моделът бил много успешен DTM, толкова добър, че BMW отговорили с първото поколение М3. С мощност, подобна на тази на М3, се предполага, че и цената ще е идентична? Или поне с малка разлика? Ами не. Даже изобщо. Може да откриете 190E 2.3L 16V в добро състояние за около 16,000 лв., което е доста по-малка сума от тази, която се търси за запазено Е30 М3. И най-накрая, представяме ви

№1. BMW M5 (E28)

1

Изненадани ли сте? Знаехме си, че този автомобил ще е в топ-5, но не очаквахме да е на първа позиция. 50% от гласувалите в анкетата са избрали именно този модел. При представянето си Е28 М5, изцяло ръчно сглобен, представлявал най-бързия сериен седан на света. Задвижван от 3.5-литров M88/S38 двигател с максимална мощност 282 к.с. (256 к.с. за Северна Америка) Е28 М5 бил считан за един от най-добрите седани, носещ BMW-емблемата. Няма да мине много време и цената на добрите екземпляри ще надхвърли 40,000 лв.

Добави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *